آلفا سرویس

تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

5 نکته اساسی برای نگهداری و تعمیرات انواع لوازم خانگی

نگهداری و تعمیرات انواع لوازم خانگی

آیا با نحوه صحیح نگهداری و تعمیرات انواع لوازم خانگی و مصرفی آشنا هستید؟ چگونه می‌ توان به طرز درستی از لوازم خانگی استفاده کرده و طول عمر مفید آنها را افزایش داد؟ مسئله استفاده درست از لوازم خانگی مختلف و در مواقع خرابی تعمیر و نگهداری صحیح آنها، یکی از دغدغه‌ های مهم خانوارها می‌ باشد که به طور مداوم با آن مواجه هستند، چون در وهله نخست خرابی این وسایل کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و ما را در خصوص استفاده از آن با مشکل مواجه خواهد ساخت. از طرفی نیز متحمل پرداخت هزینه‌ های بالا جهت تعمیر و نگهداری آن خواهیم بود، از طرفی نیز تعمیر کردن بسیاری از این لوازم از جمله ماشین لباسشویی یا یخچال بسیار تخصصی است، یعنی ما این کار را نمی‌ توانیم به آسانی انجام دهیم. به همین منظور پیشنهاد می‌ شود با راهکارهای درست جهت نصب و استفاده آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید از بروز هرگونه خرابی یا نقص در آنها پیشگیری کنید. در این مقاله نگهداری و تعمیر درست لوازم خانگی جهت افزایش طول عمر آنها را بررسی می‌ کنیم.

چرا تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی حائز اهمیت است؟

همه ما در منازل خود انواع مختلف لوازم خانگی را داریم و قطعاً استفاده صحیح و درست از آنها برایمان مهم و ضروری است و همواره به دنبال راهکارها و شیوه‌ هایی هستیم که با به کارگیری آنها بتوانیم عمر این وسایل را افزایش داده و زمان طولانی‌ تری از آنها استفاده کنیم. برای اینکه بتوانید این وسایل را به درستی نگهداری و تعمیر کرده و طول عمر آنها را افزایش دهید، و البته نیازی به ذکر نیست که هزینه های بالای خریداری وسایل خانگی در شرایط اقتصادی فعلی برای بسیاری از ما مسئله ای مهم و قابل توجه است. لذا در این مقاله نکاتی را مطرح کردیم که به شما در این خصوص کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید:

نگهداری لوازم خانگی

1- تمیز نگه داشتن دستگاه

وجود هرگونه چربی، لکه، مایعات و بقایای مواد غذایی در داخل دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و توستر موجب آسیب دیدن قسمت‌ها و اجزای مختلف این دستگاه‌ها خواهد شد، به همین دلیل ضروری است که پس از هر بار استفاده و روشن و خاموش کردن دستگاه آن را به طور مرتب به وسیله مواد شوینده یا آب گرم تمیز کنید.

2- استفاده کردن ظرف‌ های مخصوص

شما به آسانی می‌ توانید وسیله‌های مختلف از جمله مایکروفر را با استفاده کردن از ظروف مخصوص سالم نگه داشته و از آسیب دیدن قسمت‌های مختلف آن پیشگیری کنید. هرگز ظروف که از جنس طلا، نقره و برخی از فلزات و فویل‌های آلومینیومی هستند، داخل این وسیله‌ها قرار ندهید، چون احتمال آتش سوزی آنها را رقم می‌زند.

3- توجه به نوسانات برق

یکی از موارد رایج و شایعی که خرابی و سوختگی موتور را در انواع لوازم خانگی به وجود می‌آورد که طی آن خانوارها به تعمیرات لوازم خانگی نیاز پیدا می‌کنند، جریان برق است. در برخی مواقع مانند زمانی که شما شاهد رعد و برق‌های شدید هستید، احتمال دارد که جریان برق دچار نوسان شود، این نوسان خود به خود موتور دستگاه‌های مختلف از جمله یخچال، ماشین ظرفشویی، تلویزیون و غیره را دچار آسیب می‌کند، بنابراین اگر قصد دارید از وسایل منزل خود به خوبی نگهداری کرده و از بروز هرگونه آسیب به آنها پیشگیری کنید، بهتر است این مورد را در نظر داشته و همواره از محافظ‌های برق برای هر کدام از وسایل برقی خودتان استفاده کنید.

4- پیشگیری از آسیب دیدن درب وسایل برقی

نکته دیگر در خصوص استفاده از بسیاری از لوازم خانگی و برقی از جمله مایکروفر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و انواع یخچال‌ها این است که شما به آرامی درب آن را باز یا بسته کنید، چون بستن درب با شدت بالا موجب آسیب دیدن آن خواهد شد و در طولانی مدت با تکرار این موضوع شما نیاز به تعمیرات لوازم خانگی پیدا می‌کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم در وسایلی مانند توستر و مایکروفر قبل از آنکه دستگاه را خاموش کنید هرگز درب آن را باز نکنید. یا مثلاً در لوازم مانند ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی پس از خاموش شدن دستگاه چند دقیقه صبر کرده و سپس درب آن را باز کنید و به هیچ وجه جهت انجام این کار به زور متوسل نشوید. یا مثلاً درب یخچال‌ها را نباید به صورت طولانی مدت باز گذاشت چون آسیب جدی به این وسیله وارد می‌کند.

5- استفاده از لوازم خانگی به اندازه ظرفیت آن ها

موضوع دیگر در روند استفاده درست از انواع لوازم خانگی و افزایش دادن طول عمر مفید آنها این است که شما بتوانید آنها را به اندازه ظرفیتشان به کار بگیرید، مثلاً در داخل یک توستر حتماً باید به همان اندازه‌ای مواد غذایی قرار دهید که در داخل دفترچه آن ذکر شده است یا میزان و مقدار ظروف و لباس‌هایی که در داخل ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، حتماً باید مطابق با همان ظرفیتی باشد که بر روی دستگاه درج شده است. این موضوع در خصوص استفاده از انواع یخچال‌ها نیز صدق می‌کند، پس پیشنهاد می‌کنیم که هرگز مواد غذایی را بیشتر از ظرفیت یخچال‌ها در داخل آن قرار ندهید، چون این موضوع علاوه بر آن که کیفیت نگهداری مواد غذایی را پایین می‌آورد، از طرفی نیز عمر مفید آن را کاهش می‌دهد و شاید در صورت مداومت کردن بر این اشتباه شما متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین تعمیر آن شوید. چون به طور معمول تعمیرات لوازم خانگی به علت گران بودن این وسایل سیار بالا می‌ باشد.

کلام پایانی

در این مقاله نگهداری و تعمیرات انواع لوازم خانگی جهت افزایش یافتن طول عمر مفید آنها را بررسی کردیم. کلیه لوازم خانگی که با استفاده از جریان برق کار می‌کنند و به طور روزمره در اختیار ما قرار دارند، همواره با محدودیت‌هایی مواجه هستند که استفاده از ظرفیت هر کدام یکی از این موارد و محدودیت‌ها می‌باشد. لوازم خانگی شما در صورت عدم رعایت کردن این محدودیت‌ها قطعاً با مشکل مواجه شده و و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند، بنابراین بهتر است که آنها را به طرز صحیح مورد استفاده قرار داده و نکات ذکر شده در داخل دفترچه راهنما را با دقت انجام دهید. همچنین می توانید جهت مشاوره با کارشناسان مجموعه آلفا سرویس در تماس باشید. و با نحوه تعمیر و نگهداری انواع لوازم خانگی، نحوه استفاده از خدمات نمایندگی‌ و غیره بیشتر آشنا شوید. با تشکر از همراهی شما مخاطب گرامی، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم به شما کمکی کرده باشیم. آلفا سرویس برای شما اوقاتی خوش آرزو میکند.

 

02191018319