تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

تعویض جرقه زن بخاری گازی : از اجزا تا زمان تعویض✅

تعویض جرقه زن بخاری گازی

تعویض جرقه زن بخاری گازی چگونه است؟ بخاری گازی جزء آن دسته از وسایل و کالاهایی می باشد که امروزه در ۹۰ درصد خانه ها وجود دارد. بخاری گازی از پیچیدگی خاصی چه در عملکرد و چه در قطعات نمی باشد و برای کار کردن و روشن شدن نیاز به طی کردن پروسه خاصی ندارد.

در بعضی از مواقع به دلیل خراب شدن تعداد قطعات محدود خود قادر به انجام گرم کردن خانه نمی باشد و این در فصل سرد زمستان ممکن است که شما را به دردسر بیندازد. پس لازم است که اطلاعاتی در مورد این وسیله و قطعات آن داشته باشید. یکی از قطعات یا سیستمی که در صورت عدم سالم بودن باعث کار نکردن بخاری میشود جرقه زن بخاری گازی می باشد.

در صورت کار نکردن جرقه زن بخاری گازی باید هرچه سریعتر اقدام به تعویض آن کنید. ما در این مقاله به بررسی این موضوع تحت عنوان عوض کردن جرقه زن بخاری گازی پرداخته ایم. اگر شما هم مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید این مقاله را از دست ندهید.

 

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در کرج

 

بررسی قطعات جرقه زن برقی بخاری قبل از تعویض آن

خیلی از افراد این تصور را دارند که جرقه زن برقی یک قطعه واحد می باشد، در صورتی که این چنین نیست و جرقه زن برقی از چند قطعه تشکیل شده است که عدم عملکرد صحیح هر کدام از این چند قطعه باعث جرقه نخوردن و در نتیجه روشن نشدن بخاری میشود.

قبل از اینکه اقدام به تعمیر و یا عوض کردن جرقه زن  کنید، ابتدا باید با این قطعات آشنایی نسبی داشته باشید.

اجزای جرقه زن بخاری گازی عبارتند از:

در ادامه به معرفی اجزای جرقه زن بخاری گازی میپردازیم:

فندک جرقه زن بخاری گازی

فندک جرقه زن بخاری گازی یک وسیله می باشد که با تولید الکتریسیته درجلوی یکی از شکاف های کلاهک شمعک ایجاد جرقه می کند و باعث سوختن گاز خروجی از کلاهک می‌شود و در نتیجه باعث روشن شدن شمعک بخاری میشود.

در صورت خراب بودن فندک و جرقه زن این نیروی الکتریسیته تولید نمیشود و در نتیجه بخاری روشن نمی شود و برای روشن نشدن بخاری شما حتماً نیاز به منبع آتش از بیرون مانند کبریت و فندک دارید. که این کار می‌تواند باعث به دردسر انداختن شما شود.

 

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر کنوود در کرج

 

ترموکوبل

یکی دیگر از قطعات سیستم جرقه زن بخاری گازی که قبل از تعمیر یا تعویض کردن بخاری گازی باید به آن توجه داشته باشید ترموکوبل می باشد. ترموکوبل یک لوله مسی تقریباً ۳۰ سانتی است که یک قطعه شدیداً ایمنی و با اهمیت می باشد.

وظیفه این قطعه قطع کامل گاز ورودی در صورت خاموش شدن شمعک بخاری می باشد. یک سر این قطعه به صورت یک سیم مسی در معرض شعله و یک سر آن  در شکاف های پیلوت قرار می گیرد و سر دیگر آن به شیر گاز بخاری متصل می باشد.

 

دیگر قطعه سیستم جرقه زن بخاری گازی

به جز این دو مورد یکی از قطعات مهم  دیگر در سیستم جرقه زن بخاری گازی وجود دارند. که از مهمترین آنها می توان به پیلوت یا همان شمعک اشاره کرد. جهت آشنایی با نمایندگی لباسشویی آبسال در کرج لطفا کلیک کنید.

زمان تعویض جرقه زن بخاری گازی

در قسمت قبلی مقاله به بررسی قطعات سیستم جرقه زن بخاری گازی پرداختیم، در صورت خراب بودن هر کدام از این قطعات امکان جرقه زدن و در نهایت روشن نشدن بخاری وجود ندارد. شما میتوانید با شناسایی مشکل در سیستم جرقه زن اگر قابل تعمیر بود اقدام به تعمیر و در صورت امکان تعمیر اقدام به تعویض آن نمایید.

توجه داشته باشید که شما می توانید کل سیستم جرقه زن بخاری گازی را تعمیر کنید و یا اینکه یک قطعه خراب شده را تعویض نمایید. هر چند که در بیشتر مواقع باید اقدام به تعویض کردن کل قطعات سیستم جرقه زن بخاری گازی نمود.

نحوه تعویض جرقه زن بخاری گازی

تعویض جرقه زن جز آن دسته از تعمیراتی می باشد که باید توسط متخصصین حرفه ای انجام شود، چرا که در صورت عدم صحیح نصب قطعه جدید با قطعه فرسوده علاوه بر اینکه امکان دارد بخاری به درستی کار نکند، ممکن است که خطراتی به همراه داشته باشد پس برای این کار بهتر است از متخصصین این امر استفاده کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله در مورد قطعات و تعویض جرقه زن  اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم و امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در جرقه زن بخاری گازی و تعویض بخاری گازی به دست آورده باشید.

 

منبع : exr-studio.com

02191018319