تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی چیست و چه راهکاری دارد؟

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی چیست؟ ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین وسایل التکریکی مورد استفاده در منزل، بیمارستان و هتل محسوب می‌شود. به همین نسبت دستخوش ایرادات زیادی می‌شود. این مسئله ایجاب می‌کند که تا حدّ ممکن، با نکات مراقبتی، مشکلات احتمالی و راه‌حل‌های آن‌ها آشنا شویم. در این مقاله می‌خواهیم علت نچرخیدن ماشین لباسشویی را زیر ذره‌بین خود قرار داده و راهکارهایی مناسب در جهت حلّ این مشکل و حتی پیشگیری از آن ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج

 

ممکن است درب خوب بسته نشده باشد!

با حجم کار که در هفته، ماه و سال روی دوش ماشین‎‌های لباسشویی‌مان می‌ریزیم، در صورتی که توجهی در مراقبت و استفاده‌ی صحیح و رفع مشکلات ایجادشده برای آن در اسرع وقت نشان ندهیم، چاره‌ای جز تعویض قطعات و در بدترین حالت، از دست دادن دستگاهمان و نیازمندی به خرید ماشین لباسشویی جدید نخواهیم داشت.

از رایج‌ترین مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی می‌تواند ایجاد بشود، نچرخیدن دیگ آن است. این مشکل به دنبال یک سری ضعف‌های فنی می‌تواند ایجاد شود. با اشاره به هر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی، راهکاری برای تشخیص زودرس و رفع هر چه سریع‌تر عامل خدمتتان ارائه می‌دهیم.

وقتی با این مشکل روبرو می‎شوید، یکی از اولین اقدامات در راستای ریشه‌یابی علت، بررسی سلامت قفل درب است. دیگ اکثر ماشین لباسشویی‌ها مخصوصاً لباسشویی‌های جدیدتر تا هنگامی که درب به طور کامل بسته نشده باشد، نمی‌چرخند. زیرا سوئیچ درب دستوری مبنی بر بسته شدن به برد دستگاه صادر نمی‌کند. اگر چند بار درب را باز و بسته کردید، از گیر نکردن پارچه‌ی لباسی لای آن اطمینان حاصل کردید و باز هم درب کامل قفل نشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد.

چه‌قدر این ماشین بخت‌برگشته را پر می‌کنی؟

پرشدن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی دیگر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‎باشد. ظرفیت هر ماشین لباسشویی بروی آن برحسب کیلوگرم نوشته شده‌است. عدد نوشته‌شده، نشان‌دهنده‌ی جرمی از لباس‌های خشک ریخته‌شده در داخل دیگ است که ماشین توانایی حفظ تعادل، آبگیری و آب‌کشی درخور برای پاکیزه‌‌سازی آن‌ها را دارد.

اگر میزان لباس‌ها خارج از ظرفیت دیگ ماشین باشد، تعادل ماشین لباسشویی بر هم می‌خورد. در نتیجه موتور قادر نخواهد بود دیگ را به چرخش درآورد. در این صورت، خارج کردن تعدادی از لباس‌ها و پخش کردن آن‌ها در داخل محفظه به شکل یکنواخت‌تر به منظور توزیع یکدست‌تر سنگینی بر دیگ، می‌تواند حل‌کننده‌ی این مشکل باشد.

چند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

  • شل‌شدن یا پاره‌شدن تسمه‌ها از دیگر علل شایع نچرخیدن دیگ لباسشویی هستند. در صورتی که پارگی جزئی باشد، با مشکل بد چرخیدن لباسشویی طرف هستیم اما در صورت پارگی کامل، با مشکل نچرخیدن لباسشویی روبه‌رو هستیم. تسمه باید تعویض شود و بهتر است همراه آن قرقره نیز تعویض شود. اگر نه، باز در آینده‌ای نزدیک با این مشکل باید دست‌وپنجه نرم کنید!
  • دیگر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌تواند اختلال در روتور یا استاتور باشد. این قطعات، میدانی مغناطیسی به‌منظور ممکن شدن حرکت دیگ ایجاد می‌کنند. در صورت بروز هر نوع اخلالی در سیستمشان، باید سیم‌پیچ‌های استاتور و آهنربای روتور بررسی شوند.
  • موتور لباسشویی، تامین‌کننده اصلی انرژی چرخیدن دیگ است. در اکثر مدل‌ها، موتور به واسطه کلاچ دیگ را به چرخش در می‌آورد. خرابی موتور، ساییدگی کلاچ، خرابی قطعات واسطه‌ی دیگر مانند کوپلر، سبب کم چرخیدن و یا نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شوند.
  • کوپلینگ موتور بین موتور و دیگ، مانند یک واصل و مبادله‌گر انرژی عمل می‌کند. در صورت سنگینی بیش از حد دیگ، عمل انتقال نیرو از موتور به دیگ در نتیجه‌ی عدم همکاری کوپلینگ رخ نمی‌دهد و شاهد عدم چرخش ماشین لباسشویی خواهیم بود. در اثر زیاد کارکردن نیز ممکن است کوپلینگ معیوب شود. در این صورت با تعویض آن، یک علت نچرخیدن ماشین لباسشویی برطرف می‌شود.

جمع‌بندی

استفاده‌ی ماشین لباسشویی در زندگی ما به قدری بالاست که در صورتی که توجه درخوری به استفاده صحیح، نگهداری مناسب و اقدام سریع در برطرف کردن مشکلاتش نشان ندهیم، هر چند وقت باید با هزینه‌های هنگفت تعمیر و تعویض قطعات دستگاه سر و کله بزنیم! سعی کردیم از چند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی به‌عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات، برایتان بگوییم. باشد که نجات‌بخش ماشین‌های لباسشویی و جیب‌های مبارکتان باشد.

 

منبع : www.asurion.com

02191018319