تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

15 علت خنک نکردن کولر گازی + راهکارهای رفع این مشکل

خنک نکردن کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی از چیست؟ اسپلیت یا کولرگازی یکی از وسایل ضروری و مهم هر فضای بسته در منازل و دفاتر اداره‌ها است که به مرور زمان و با ورود تکنولوژی‌های جدید در تولید آن‌ها در کیفیت‌های بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه قدیمی خود تولید شده‌اند.

اگر به تازگی یک کولر گازی خریداری کرده‌اید یا کولرگازی قدیمی‌تان به اندازه کافی هوا را خنک نمی‌کند حتما نگران خرابی آن شده‌اید. باید بگوییم که دلایل مختلفی برای خنک نکردن کولرگازی وجود دارد. از کثیف بودن فیلتر هوا گرفته تا کمبود گاز مبرد. در این مقاله از آلفا سرویس می‌خواهیم 15 علت خنک نکردن کولرهای گازی را بیان کنیم. تا انتهای این مقاله با آلفا سرویس همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج

 

خنک نکردن کولر گازی

در یک روز گرم تابستانی وقتی به منزل یا محل کار خود می‌رسید، خنک نکردن کولرگازی می‌تواند شما را نگران کند. علاوه بر این فرض کنید یک کولرگازی را به تازگی خریداری کرده و نصب کرده‌اید، اما پس از روشن کردن متوجه می‌شوید هوا را خنک نمی‌کند. احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که شاید فروشنده کولرگازی خراب را به شما فروخته باشد، در صورتی که احتمال آن بسیار کم است.

در این مورد علت خنک نکردن اسپلیت می‌تواند به دلیل اشکال در اتصال کابل متصل به کولرگازی و پنل آن باشد. در ادامه 15 علت خنک نکردن کولرگازی را بیان می‌کنیم تا در مواقع لزوم برای تشخیص ایراد این دستگاه به کارتان بیاید. لازم به ذکر است که پس از شناسایی علت خنک نکردن دستگاه، از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات کولرگازی برای تعمیر اسپلیت خود کمک بگیرید.

15 علت خنک نکردن کولر گازی

در قسمت قبل راجع به دلیل خنک نکردن کولرگازی نو صحبت کردیم. اما دلایل مختلف دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تنظیم نادرست ترموستات

تنظیمات نادرست ترموستات یکی از دلایل رایج خنک نکردن کولر گازی است. ابتدا دمای کولر را روی دماهای پایین‌تر در 5 تا 6 درجه پایین‌تر از دمای اتاق تنظیم کرده و عملکرد کولر را مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشکل در تنظیمات ترموستات دستگاه کار می‌کند ولی باد سرد تولید نمی‌کند.

  • خرابی یا کثیف بودن کندانسور

کندانسور وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله ها به هوای محیط بیرونی را دارد و باعث خنک شدن مبرد درون لوله ها است. در صورت خراب بودن کندانسور یا این که انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، در سیکل سرمایش کولر گازی اختلال به وجود آمده و کولر خنک نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیرات لباسشویی آبسال در کرج

 

  • نشت گاز مبرد و کمبود آن

مبرد یا گاز کولر گازی نقش بسیار مهمی در عملکرد این سیستم خنک کننده دارد. با تغییرات دمایی همین گاز، عملکرد سرمایشی و خنک‌سازی کولر گازی اتفاق نیفتاده و کولر فضا را خنک نمی‌کند. بنابراین نشتی گاز هر چقدر هم کم باشد و یا کمبود گاز کولر گازی در کاهش میزان خنکی باد کولر خود را نشان خواهد داد.

  • ظرفیت کم کولر گازی

ظرفیت‌های مختلف کولرهای گازی با توجه به متراژ فضای مورد استفاده آن‌ها طراحی شده‌اند. در صورتی که متراژ فضا نسبت به ظرفیت کولرگازی بسیار بزرگتر باشد، دستگاه قادر به رساندن دمای محیط به دمای تنظیم شده نبوده و به طور یکسره در حال کار خواهد ماند.. بنابراین در این حالت نه تنها مشکل سرد نشدن فضا وجود دارد، بلکه پس از گذشت مدتی از کارکرد کولر، به خاطر فشار زیاد روی کمپرسور، کولر گازی خراب شده و یا حتی از کار می‌افتد.

  • خرابی موتور یا کمپرسور
  • کار نکردن فن یا موتور فن
  • ایراد برد اصلی یا برد فرمان
  • خرابی سنسور دما و خازن کولر گازی
  • محل نامناسب نصب پنل خارجی
  • استهلاک ناشی از عمر بالای کولر
  • کیپ شدن و گرفتگی مسیر گاز در لوله‌ها
  • ایراد در خازن،علت خنک نکردن اسپیلت

در صورت خرابی خازن، کمپرسور به خوبی کار نکرده و کولر باد خنک تولید نمی‌کند.

  • خرابی مقاومت گرمایی،علت خنک نکردن کولر گازی پنجره‌ای

کولرهای گازی، یک قطعه به نام مقاومت گرمایی وجود دارد که با تنظیم دما و ارسال سیگنال به کمپرسور، به روشن شدن کولر کمک می‌کند. در صورتی که با بررسی هر یک از موارد فوق مطمئن هستید که هیچ کدام از موارد بیان شده عیب ندارند، حتما دلیل خنک نکردن کولرگازی مقاومت گرمایی بوده که حتما باید آن را تعویض کنید.

  • عدم سرویس کولر گازی

سرویس منظم کولرگازی مخصوصا در شهرهای با آلودگی بالای هوا مثل تهران سلامت عملکرد دستگاه را تضمین خواهد کرد.

 

منبع : www.bajajfinserv.in

02191018319