تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون + نمایش سرعت و کیفیت آنها

تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون

ما در این مقاله سعی داریم تا به تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون بپردازیم. توجه داشته باشید که مانیتور ها و تلویزیون ها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و برای هر کدام یک سری از ویژگی ها درج شده است. از لحاظ اندازه و طراحی ظاهری و ویژگی‌های کاربردی آنها می‌توان به عنوان مهمترین تفاوت مانیتور ها و تلویزیون ها نام برد.

نمی توان شباهت این دو را با هم انکار کرد اما مطمئناً در بخش‌هایی و متفاوت می باشند و هر کدام کار خاص خود را انجام می دهند. لذا ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این تفاوت ها بپردازیم تا شما بدانید که یک مانیتور در مقابل یک تلویزیون چه کارهایی را انجام می دهد و چه کاربرد ها و مزایای را دارد.

در ادامه تفاوت های آن دو را بیشتر برای شما بازگو خواهیم کرد. پس اگر به این مبحث علاقه مند می باشید تا پایان متن با آلفاسرویس همراه بمانید.

 

 

مهمترین معیارهای تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون

برای بررسی اینکه تلویزیون و مانیتور از لحاظ کاربردی چه تفاوت هایی را دارند. باید گفت که سال‌ها پیش که از تلویزیون های نسل ال سی دی و ال ای دی خبری نبود تلویزیون ها بسیار ساده بودند. شما به هیچ وجه نمی توانستید این تلویزیون ها را به یکدیگر متصل کنید و کاملاً فکری غیر ممکن بود.

معمولاً این تلویزیون ها هیچگونه پرت خاصی نداشتند و نمی شد دستگاه های دیگر رابه آنها وصل کرد. البته دستگاه هایی مثل دی وی دی و وی سی دی را می شد  به آنها نصب کرد و از آنها استفاده کرد. اما با گذشت زمان تلویزیون هایی مثل ال سی دی و ال ای دی به بازار آمدند. پرت های متفاوتی داشتند که از آنها می توان به پورت های hdmi اشاره کرد.

این تلویزیون ها خیلی راحت به کامپیوتر ها متصل می شدند و بسیاری از افراد این تصور را داشتند که می توان آنها را به عنوان مانیتور استفاده کرد. اما تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون بود  که باعث می شود که از تلویزیون بتوان به عنوان یک مانیتور برای کامپیوتر حساب کرد. اما تفاوت های دیگری وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیرات کنوود در کرج

 

تنوع پرت ها و تعداد آنها

تلویزیون ها با توجه به پیشرفت هایی که داشتن پرت و خروجی های بسیار زیادی را پیدا کرده آمد. از این لحاظ کامل مجهز می‌ باشد اما تنوع پرت ها مطمئناً در مانیتور ها بیشتر خواهد بود. بع این نکته توجه داشته باشید که تمامی تلویزیون ها خروجی hdmi دارند.

اما مانیتورها علاوه بر داشتن این خروجی، خروجی دیسپلی را هم دارند. این خروجی قادر است تا تصاویر با رزولوشن های بسیار بالا را به شما نشان دهد. پس می‌ توان گفت تعداد پورت‌ های مانیتور بیشتر از تلویزیون می باشد و این یکی از مهمترین تفاوت های این دو را رقم می‌زند.

 

نمایش تصویر و سرعتی که این نمایش گر ها دارند

اما به عنوان دومین تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون  که با هم دارند می توان به سرعت نمایش تصاویر اشاره کرد‌. معمولاً مانیتور ها برای اینکه بتوانند نرم افزار های خاص با حالت های گرافیکی سنگین را به راحتی نشان دهد از سرعت بالاتری برخوردار می باشد.

پس می توان گفت که یکی از مهم ترین تفاوت های مانیتور ها نسبت به تلویزیون ها سرعت نمایش بیشتر می باشد. این در حالی است که سرعت نمایش تصویر تلویزیون ها چیزی بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر می باشد اما در مانیتور ها کمتر از ۱۰ میلی متر بر ثانیه می باشد.

 

از لحاظ سایز و اندازه چه تفاوتی میان مانیتور و تلویزیون وجود دارد یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین مانیتور و تلویزیون وجود دارد از لحاظ ابعاد و اندازه ی آنهاست. تلویزیون ها معمولاً از مانیتور ها بزرگ تر می باشند. تلویزیون ها از ۴۰ اینچ به بالا وجود دارد. اما مانیتورها به این صورت نمی باشند.

معمولاً بزرگترین عددی که برای مانیتور ها درج می شود چیزی بین ۲۴ تا ۲۷ اینچ می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که در زمینه گیم فعالیت دارند و به عنوان گیمر شناخته می‌شوند ترجیح می‌دهند برای اجرای بازی‌های خود به جای استفاده از مانیتور از تلویزیون استفاده کنند.

البته مانیتورهای هستند که مخصوص گیمینگ می باشند و نسبت به مانیتور های ساده ابعاد بزرگتری را دارند.

 

بحث پایانی

به جز نکاتی که گفته شد چیزهایی مانند کیفیت تصویر، تعادل رنگ، تراکم پیکسلی، بررسی سرعت و غیره از تفاوت های بین مانیتور و تلویزیون می باشد. امیدواریم که توانسته باشیم طلاعات کافی در این زمینه را به شما داده باشیم.

02191018319