تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی + مهم ترین دلیل خرابی آن✅

برد ماشین لباسشویی

تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی چگونه است؟ امروزه ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد همه خانه ها می باشد، که وجود آن برای هر خانه لازم و ضروری است. با پیشرفت علم و تکنولوژی ماشین های  لباسشویی نیز روز به روز در حال تکامل یافتن و پیشرفت هستند ولی با توجه به قطعات زیادی که در ماشین لباسشویی وجود دارد، شناخت این قطعات و آگاهی نسبی نسبت به آنها می تواند در هنگام خراب شدن ماشین لباسشویی به شما کمک کند.

یکی از قطعات حساس ماشین لباسشویی که خراب شدن آن باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی میشود برد ماشین لباسشویی می باشد. ما در این مقاله قرار است که به بررسی تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی بپردازیم پس تا پایان این مقاله با آلفاسرویس همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : تعمیر لباسشویی آبسال در کرج

 

برد ماشین لباسشویی چیست؟

به منظور اینکه بهتر بتوانیم اطلاعات کاملی در مورد تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا بهتر است بدانیم که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از قطعات لباسشوی که همواره در حال بروز شدن می باشد برد الکترونیکی این وسیله است.

وظیفه اصلی برد الکترونیکی در لباسشویی، کنترل و هدایت فرمان هایی است که از سمت دکمه استارت برای شروع کار و تایمر زمان کارکرد شستشو تعیین می گردد. می‌توانیم بگوییم که این قطعه کارکرد بسیار مهمی در ماشین لباسشویی دارد و در صورت آسیب دیدن می تواند باعث به وجود مشکلات اساسی در دستگاه شود.

اهمیت برد الکترونیکی ماشین لباسشویی تا حدی است که در صورت خراب بودن آن ماشین لباسشویی حتی روشن نخواهد شد، چرا که بردهای جدید ماشین لباسشویی وظیفه کنترل همه قسمت های ماشین لباسشویی را بر عهده دارند.

 

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر کنوود در کرج

 

دلایل خراب شدن ماشین لباسشویی

بنا به دلایل مختلف برد ماشین لباسشویی خراب میشود و احتیاج به تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی می باشد. با توجه به اینکه فیوز ها و خازن هایی که بر روی برد تعبیه شده اند بسیار حساس هستند نوسان برق باعث اتصالی آن‌ها می‌شود و سپس اتصالی خازن منجر به خرابی برد الکترونیکی خواهد شد. یکی دیگر از دلایل خرابی برد الکترونیکی نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی می باشد.

 

نحوه تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی

در بعضی از مواقع به دلیل صدمه بیش از حدی که به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی وارد میشود این قطعه قابل تعمیر نمی باشد و باید اقدام به تعویض آن کرد. برای تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ابتدا باید یک برد جدید خریداری کرده و سپس با باز کردن پنل برد معیوب را از دستگاه خود جدا کنید و برد جدید را جایگزین برد خراب شده نمایید.

البته باید به این موضوع دقت داشته باشید تعویض برد ماشین لباسشویی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود چرا که در غیر این صورت ممکن است که با نصب و تعویض برد الکترونیکی به صورت اشتباه، مشکلات جبران ناپذیری برای ماشین لباسشویی به وجود بیاید.

در هنگام خرید برد جدید باید به این موضوع توجه داشته باشید که بردی را که خریداری می کنید از نوع اورجینال و اصل باشد چرا که اگر برد تقلبی باشد و یا از نوع مرغوب نباشد ممکن است بعد از تعویض موجب خرابی ماشین لباسشویی شود. جهت اطلاع از بهترین نمایندگی های تعمیرات ال جی در کرج لطفا کلیک کنید.

تعمیر  ماشین لباسشویی

در قسمت قبلی گفتیم که در بعضی از مواقع امکان تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی وجود ندارد و باید اقدام به تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کرد ولی در بعضی از مواقع با تعمیری از قسمت برد می توانیم کاری کنیم که برد مانند روز اول کار کند و نیازی به تعویض آن نباشد.

در خیلی از موارد تعمیرات برد از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.اگر شما جزء آن دسته از افرادی می باشید که اطلاعات کافی در مورد تعمیرات برد ماشین لباسشویی دارید می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.قبل از تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ابتدا دوشاخه پریز ماشین را از پریز جدا کنید تا با خیال آسوده و بدون صدمه زدن به جان خود و البته دستگاهتان به تعمیر بپردازید.

اگر بعد از باز کردن برد سوخته ماشین لباسشویی شاهد کثیفی و آلودگی بودید باید با مواد تمیز کننده و اسپری مخصوص اقدام به تمیز کردن کنید و بعد خازن های الکترونیکی را به طور کامل صاف کنید چرا که در هنگامی که خازن ها تا خوردگی داشته باشند به خوبی بر روی برد الکترونیکی قرار نمیگیرند و از آن خارج می شوند.

امیدوارم که با مطالعه مقاله اطلاعات کافی در مورد تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی اطلاعاتی به دست آورده باشید و بتوانید با کمک این مقاله خودتان این مشکل را برطرف کنید.

 

منبع : diaryofspaces.com

02191018319