تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

تعویض المنت فر برقی ، مراحل تعویض و جایگزین با المنت جدید

تعویض المنت فر برقی

تعویض المنت فر برقی چگونه است؟ با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی آشپزخانه نیز  از این قافله عقب نمانده و روز به روز در حال پیشرفت و مجهز شدن به سیستم ها و وسایل جدید و به روز می باشد.

یکی از این وسایل فر است که کمک شایانی به خانم ها در پخت و پز غذا و البته در پخت شیرینی و انواع کیک ها می کند. هرچند که در خیلی از مواقع از فر برقی برای پخت غذاهای فست فودی نیز استفاده می شود. فر برقی مانند هر وسیله دیگری ممکن است که به دلیل خراب شدن قطعه ای از آن دچار مشکل شود.

یکی از قطعاتی که ممکن است خراب شود المنت فر برقی می باشد. ما در این مقاله قرار است که به بررسی مراحل تعویض المنت فر برقی بپردازیم. پس از پایان این مقاله با آلفاسرویس همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر کنوود در کرج

 

تعویض المنت فر برقی

بدون‌شک تعویض المنت فر برقی یکی از ساده ترین تعمیراتی است که شما می توانید آن را انجام دهید. المنت فر برقی در سایز ها و شکل های مختلفی تولید می‌شود، اما بیشتر آنها به شکل ساده به سیم های فر متصل می شوند. شما می توانید در زمان کوتاهی المنت سوخته شده را با المنت جدید تعویض کنید.

مراحل تعویض المنت فر برقی

برای اینکه بتوانید در کوتاه ترین زمان اقدام به تعویض المنت فر برقی نمایید لازم است که در چند مرحله، مراحل تعویض را به صورت پیوسته انجام دهید. باید توجه داشته باشید این کار همان قدر که ساده است، عدم درست انجام دادن آن می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات بیشتر شود.

خرید المنت جدید

اولین مرحله از مراحل تعویض المنت فر برقی خرید المنت جدید می باشد. برای انتخاب صحیح المنت باید بدانیم که در فرهای برقی معمولا از دو المنت استفاده می شود،یک المنت  مخصوص پخت و پز که در اکثر مواقع در پایین اتاقک فر قرار میگیرد و یک المنت مخصوص کباب کردن و گریل که در قسمت بالا جاسازی می شود.

دو المنت به صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر کار می‌کنند و معمولاً در زمان های متفاوت دچار مشکل میشوند. شما در هنگام خرید و جایگزین کردن باید توجه داشته باشید که نیاز به کدام یک از این المنت ها دارید.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر لباسشویی آبسال در کرج

 

قطع کردن برق فر

یکی از مهمترین مراحل تعویض المنت فر برقی قطع کردن برق می باشد. معمولاً فر های استاندارد به یک پریز برق متصل می شوند، در حالیکه فر های دیواری و روکار معمولا به جای اتصال به پریز دارای سیم کشی برقی می باشند. باید توجه داشته باشید که فر شما از هر یک از این دو نوع باشد ابتدا لازم می باشد که برقی که وارد مدار الکتریکی فر میشود را قطع کنید.

 

جدا کردن المنت سوخته

برای جدا کردن المنت سوخته که یکی از مراحل تعویض المنت فر برقی می باشد، باید بدانید که بیشتر المنت ها به وسیله چند پیچ و بولت پلیت به دیواره پشتی اتاقک حفر متصل می باشند

. بعضی از فر  ها در جایی که دو سر المنت به هم میرسند دارای یک مونده پلیت مرکزی می باشند، در حالی که در بعضی دیگر از فر ها هر دو سر یا دوطرف المنت از یک دیگر جدا می باشند. برای هر یک از آنها یک مونت پلیت کوچک و بزرگ به صورت جداگانه استفاده می شود.

برای جدا کردن المنت سوخته باید توری فلزی داخل فر را باز کنید و به وسیله آجر بکس یا پیچ گوشتی پیچ های روی منطقه بلیت را باز کنید و اقدام به خارج کردن المنت سوخته کنید.

بیشتر بخوانید : نمایندگی تعمیر ال جی در کرج

جایگزین کردن المنت جدید

به عنوان آخرین و مهمترین مرحله از مراحل تعویض المنت اره برقی باید اقدام به جایگزین کردن المنت جدید کنید. برای جایگزین کردن المنت جدید باید دقیقاً برعکس درآوردن المنت قبلی عمل کنید. المنت جدید را درست در فر و جهت المنت قبلی در فر بگذارید و سپس پیچ ها را ببندید.

توجه داشته باشید که اگر المنت تعویض شده المنت مخصوص گریل است توسط براکت ها آن را به سقف متصل کنیم و پایانی سیم ها را به طور کامل و درست در جهت قبلی به دو سر المنت متصل نمایید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد مراحل تعویض المنت فر برقی به دست آورده باشید.

 

منبع : www.thespruce.com

02191018319