تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

دلایل خرابی مایکروفر

دلایل خرابی مایکروفر

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، شرکت‌های تولیدکنندۀ لوازم خانگی نیز به دنبال تولید لوازم برقی جدید هستند. این لوازم برقی به دلیل این‌که زندگی را نسبت به گذشته راحت می‌کنند و زمان کمتری صرف می‌کنند، طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. مایکروفر از جمله لوازم‌برقی‌های پرطرفدار آشپزخانه است که امروزه هر خانواده‌ای می‌خواهد در آشپزخانه خود، یکی را داشته باشد. با توجه به این‌که مایکروفر غذا در کم‌ترین زمان به طور کامل می‌پزد بسیار محبوب است. این وسیله را بیشتر افرادی که دارای مشغلۀ کاری زیادی هستند و زمان زیادی برای پخت و پز ندارند انتخاب می‌کنند؛ البته ناگفته نماند که مایکروفر در جای‌های دیگری همچون قنادی‌ها و رستوران‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رستوران‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که غذا را در کم‌ترین زمان ممکن تحویل مشتری بدهد. مانند هر وسیلۀ برقی دیگر، هر چند مایکروفر دارای فایده و محاسن زیادی است، ولی ممکن است این وسیلۀ برقی نیز خراب شود. هر چند افراد در خرید لوازم برقی به دنبال برندهای با کیفیت می‌روند، اما خب استفادۀ مکرر از آن می‌تواند دچار مشکلاتی شود.

 

اما از عمده‌ترین دلایل خرابی مایکروفر چه چیزی می‌تواند باشد؟

روشن نشدن مایکروفر اولین ایرادی است که تشخیص داده می‌شود، دلیل روشن نشدن مایکروفر ممکن است خرابی سیستم برقی خانه و یا پریز باشد، اگر بعد از کنترل متوجه شدید که آن‌ها سالم هستند به احتمال زیاد برد اصلی مایکروفر خراب شده است. ممکن است متوجه شوید که مایکروفر شما همانند دفعات اول غذا را گرم نمی‌کند، دلیل این گرم نکردن چیست؟ از اصلی‌ترین دلایل گرم نکردن مایکروفر می‌تواند خرابی دیود و خازن باشد. علاوه بر این موارد ممکن است لامپ و یا برد مایکروفر نیز دچار ایراد شده باشد. لامپ از جمله قطعات مهم در مایکروفر است که شما باید به آن توجه کنید؛ زیرا هر یک از علایم لامپ ممکن است در پیدا کردن راه حل به شما کمک کند. اما این علائم کدام‌ها هستند؟ اگر لامپ شما روشن نمی‌شود و یا چشمک می‌زند، یعنی این‌که لامپ شما سوخته و یا در حال سوختن است که باید تعویض کنید و یا نه، لامپ مایکروفر شما کم نور شده باید شما تنظیمات مایکروفر را چک کنید چون ممکن است تنظیمات مایکروفر شما دچار اختلا شده باشد. ممکن است شما مایکروفر را روشن کرده و غذا را داخل آن بگذارید و پس از مدتی متوجه شوید که مایکروفر به طور ناگهانی خاموش شده است. دلیل این خاموش شدن می‌تواند خراب شدن میکروسوئیچ ها باشد. اما میکروسوئیچ چیست؟ در درب مایکروفر میکروسوئیچ‌هایی وجود دارد که به مایکروفر بسته و یا باز بودن در را اطلاع می‌دهد، اگر این سوئیچ‌ها خراب شوند، مایکروفر در تشخیص این‌که آیا در بسته یا باز است، دچار  اختلال می‌شود. از آن‌جایی‌که موقع باز بودن در مایکروفر کار نمی‌کند خراب شدن هر یک از این سوئیچ‌ها باعث خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می‌شود. اما اصلی‌ترین دلیل این خرابی چیست؟ عمده‌ترین دلیل خرابی این میکروسوئیچ‌ها باز و بسته کردن درب به سرعت است که هر ضربۀ محکم می‌تواند باعث خرابی این سوئیچ‌ها باشد. اگر مایکروفر شما دارای صفحۀ لمسی است خراب شدن این صفحه نیز ممکن است باعث خاموشی ناگهانی باشد. از سوی دیگر خراب شدن برد مایکروفر و کلیدهای آن، دلیل خاموشی ناگهانی است.

ممکن است شما غذای خود را داخل مایکروفر قرار دهید و بعد از مدتی متوجه شوید که سینی مایکروفر نمی‌چرخد، اصلی‌ترین دلیل نچرخیدن سینی مایکروفر خرابی موتور مایکروفر است. به احتمال زیادی افراد زیادی در مورد قرار ندادن ظروف آلومینیومی و فلزی در داخل مایکروفر اطلاع دارند؛ زیرا این ظروف باعث ایجاد جرقه می‌شود. اگر متوجه شدید که مایکروفر جرقه می‌زند، بلافاصله آن را پریز بکشید چون ممکن است باعث آتش سوزی شود. سپس ظرف خود را کنترل کنید که باعث ایجاد جرقه نمی‌شود، اگر از آن هم اطمینان حاصل کردید، دلیل این جرقه ممکن است خرابی خازن، مگنترون و یا پایۀ فلزی داخل دستگاه باشد. تمیز کردن مایکروفر بعد از هر بار مصرف از جمله کاری‌های مهم است. ممکن است شما غذایی را داخل مایکروفر بگذارید و تکیه‌هایی از آن داخل مایکروفر بریزد شما آن‌را تمیز نکنید و یا متوجه این تکیه‌ها نباشید. مجدداً که از مایکروفر استفاده می‌کنید متوجه می‌شوید دودهایی از مایکروفر شما خارج می‌شود که دلیل این دودها کثیفی مایکروفر شما است که با استفادۀ مجدد باعث شده‌اید تکیه مونده‌های قبلی بسوزد. پس به یاد داشته باشد پس از هر بار مصرف، مایکروفر خود را تمیز کنید. این کثیفی هم‌چنین ممکن است باعث ایجاد صدا در مایکروفر شما باشد اما چگونه؟ این‌که این کثیفی در زیر سینی بر روی ریل باقی بماند و سینی نتواند به راحتی بچرخد و باعث ایجاد این مشکلات شود.

 

ارائه خدمات تعمیر مایکروفر در کرج

بعد از خراب شدن هر وسیلۀ برقی، معمولاً افراد خودشان دست به کار می‌شوند. اما این نکته را فراموش می‌کنند که اگر علم و حرفۀ کاملی در این زمینه نداشته باشند، ممکن است یک ایراد ساده را که میشد با یک تعمیر ساده حل کرد، به مشکل خیلی بزرگی تبدیل کنند. از آن‌جا که مایکروفر دارای سیستم پیچیده‌ای‌ست، بهتر است در موقع ایجاد اختلال آن‌را به دست تعمیر کاران حرفه‌ای بسپارید. سرویس خدمات‌دهی ما در شهر کرج آماده ارائه بهترین خدمات به همشهریان عزیز می‌باشد. کافی است با راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما در تماس باشید و حتی مشاورۀ رایگان بگیرید. تیم ما از افراد با سابقه‌ای تشکیل شده‌اند که چندین سال به تعمیر مایکروفرهای برندهای متفاوت پرداختهاند. پس با خیال راحت مایکروفر خود را به دست ما بسپارید. ما بصورت 24 ساعته آمادۀ ارائۀ خدمات هستیم. در کم‌ترین زمان با هماهنگی قبلی شما در محل حاضر شده و بهترین عملکرد را به شما ارائه می‌دهیم. در رابطه با هزینه‌های تعمیر می‌توان چنن نکته را بیان کرد که این هزینه‌ها بسته به مارک و نوع خرابی می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است مایکروفر شما نیاز به تعویض قطعه باشد. اما ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا حتی‌الامکان تعمیر کنیم. هزینه‌های ما منصفانه است و حتی تخفیفاتی را هم برای شما مشتریان عزیز در نظر گرفته‌ایم. فقط با یک تماس می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

02191018319