تعمیر لوازم خانگی در کرج ، آبان سرویس

آلفا سرویس، نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم خانگی در کرج با چندین سال سابقه درخشان

دلایل خرابی جاروبرقی

دلایل خرابی جاروبرقی

با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن وسایل برقی جدید زندگی برای افراد راحت‌تر می‌شود. یکی از لوازم مهم و کاربردی منازل به خصوص برای بانوان جاروبرقی است. جاروبرقی وسیلۀ اساسی برای نظافت است. در قدیم که افراد از جاروهای دستی استفاده می‌کردند هم، زمان بیشتری نیاز بود و هم قدرتی همانند جاروبرقی نداشت. جاروبرقی با داشتن قدرت مکشی فوق‌العاده، کار نظافت را بسیار آسان می‌کند؛ به‌طوری‌که حتی گرد و خاک‌هایی که با چشم دیده نمی‌شوند را هم تمیز می‌کند. می‌توان گفت جاروبرقی به عنوان عصای دست هر خانواده ایرانی است.

همۀ ما هنگام خرید لوازم برقی به سوی برندهای خوب و با کیفیت می‌رویم که طول عمر بیشتری داشته باشند. ولی در هر صورت پس از مصرف طولانی مدت ممکن است جاروبرقی هم همانند سایر وسایل برقی دچار ایراد شود، ولی در جاروبرقی بیشتر کدام موارد رخ می‌دهد؟ ما در این مقاله بر اساس یافته‌های خود بیشترین ایرادات را بیان می‌کنیم.

اولین کاری که موقع جارو کردن انجام می‌دهید، وارد کردن سیم جاروبرقی به پریز است ولی با این‌که شما برق جاروبرقی خود را وارد پریز کردید جاروبرقی شما روشن نمی‌شود، دلیل این روشن نشدن می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

ابتدا سیستم برقی خانۀ خود را بررسی کنید. اگر قطع نبود ممکن است پریز شما دچار مشکل شده باشد، پس پریز جاروی خود را عوض کنید و در جای دیگر خانه به پریز وصل کنید. دلیل دیگر نرسیدن برق به جاروبرقی می‌تواند سیم باشد، به دلیل این‌که سیم‌های جاروبرقی‌ها بلند هستند و موقع جارو کشیدن سیم را دراز می‌کنید ممکن است سیم دچار مشکل شده باشد. این مشکل را می‌توانید به کمک یک فازمتر بررسی کنید. اگر سیم دارای برق بود، پس سیم شما سالم است. سیم جمع کن نقش مهمی در روشن شدن جاروبرقی دارد ممکن است برق وارد جاروبرقی شده باشد ولی سیم جمع کن ایراد پیدا کرده و مانع رسیدن برق به جاروبرقی شود. بعد از این‌که شما از سالم بودن سیستم برق و پریز اطمینان حاصل کردید ممکن است کلیدی که جاروبرقی را روشن می‌کند خراب شده باشد. این خرابی را با استفاده از فازمتر می‌توانید بررسی کنید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار، جارو را از برق جدا کنید. رلۀ جاروبرقی نیز از عواملی است که باعث روشن نشدن جاروبرقی می‌شود. اما چگونه؟ به طور معمول جاروبرقی‌هایی که دارای رله هستند. سیم‌های این رله به کلید روشن و خاموش متصل است. اگر این سیم‌ها آسیب ببینند، رله کار نمی‌کند و جاروبرقی روشن نمی‌شود. موتور جاروبرقی نیز از اصلی‌ترین عوامل روشن نشدن جاروبرقی است، خرابی موتور به دو صورت است، این‌که موتور نیم‌سوز شود و یا به طور کامل کامل بسوزد. اگر موتور نیم‌سوز شده باشد به مدت کوتاهی کار می‌کند ولی نه مثل دفعات اول که با ادامه استفاده شده باعث می‌شود موتور کامل بسوزد. اگر موتور کامل سوخته باشد دیگر روشن نمی‌شود.

علت اصلی مکش کم‌قدرت جاروبرقی چیست؟

ممکن است جاروی شما روشن شود ولی مثل قبل قدرت مکش نداشته باشد. اصلی‌ترین دلیلی که به ذهن میرسد و اول باید آن را بررسی کنید، کیسۀ جاروبرقی است. اگر کیسۀ جاروبرقی پر شده باشد مثل دفعات اول عمل نمی‌کند. پس از خالی کردن کیسه اگر دوباره مشکل حل نشد ممکن است کلکتور کثیف شده باشد که باید آن را بوسیلۀ تینر و یا بنزین تمیز کنید. دلیل دیگری که ممکن است بر مکش جاروی شما تأثیر داشته باشد، مسدود شدن لوله‌های جارو و یا سر لوله است. اگر بدون این‌که متوجه باشید چیزی را جارو کردید که دچار این انسداد شده باعث می‌شود قدرت مکش کم شود. از عوامل دیگر که ممکن است بر مکش جاروبرقی تأثیر بگذارد تمیز نبودن فیلتر جاروبرقی است. پس هر چند وقت یک‌بار فیلتر جاروی خود را بررسی کنید.

صدای جاروبرقی زیاد است دلیل آن چیست؟

معمولاً اکثر جاروبرقی‌ها دارای صدا هستند. ولی شما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که این صدا با صداهای اولیه متفاوت است و ممکن است این صدا بسیار زیاد شده باشد. دلیل این صدا می‌تواند خراب شدن لاستیک‌ها باشد. اما این لاستیک‌ها در کجا قرار دارند؟ به دلیل این‌که موتور جاروبرقی حرکت زیادی می‌کند و صدای زیادی دارد، در طراحی آن از لاستیک‌هایی استفاده کردند که این صدا را کاهش دهد اگر بر اثر مصرف زیاد این لاستیک‌ها دچار خرابی و یا شکستگی شوند جاروی شما صدای زیادی می‌دهد و باید این لاستیک‌ها تعویض شوند. دلیل دیگر که باعث ایجاد صدای بسیار زیاد در جاروبرقی می‌شود خرابی بلبرینگ، بوش و یاطاقان است. اگر هر یک از این قطعات دچار شکستگی و یا خرابی شوند باعث ایجاد صدای بسیار زیاد می‌شوند که با تعویض آن، می‌توانید این صدای دل‌خراش را از بین ببرید. موقعی که وسایل برقی خراب می‌شود، همیشه نگران یک تعمیرکار حرفه‌ای هستیم که از کجا پیدا کنیم. به خصوص در شهر کرج که شهروندان به دنبال تعمیرکاران حرفه‌ای هستند. خدمات در شهر کرج به صورت 24 ساعته آمادۀ ارائۀ بهترین خدمات به همشهریان کرجی می‌باشند. تیم ما از افراد با تجربه تشکیل شده است که سالیان سال به تعمیر جاروبرقی‌هایی با برندهای متفاوت پرداخته است. با خیال آسوده می‌توانید جاروبرقی خود را به دست ما بسپارید تا در کم‌ترین زمان ممکن با منصفانه‌ترین قیمت و بهترین عملکرد جاروبرقی خود را همانند روز اول تحویل بگیرید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید از طریق راه‌هایی ارتباطی قید شده با ما در تماس باشید. هم‌چنین می‌توانید از مشاورۀ رایگان نیز بهره‌مند شوید.

امیدواریم توانسته باشیم تمام اطلاعات مربوط به خرابی جاروبرقی را در اختیار شما قرار دهیم. ما در تلاش هستیم تا به شما همشهریان عزیز کمک‌های لازم را انجام دهیم. اگر با مطالعۀ مقاله نتوانستید مشکل خود را حل کنید، حتماً با خدمات سرویس‌دهی ما در تماس باشید. به یاد داشته باشید که اگر خودتان بدون داشتن اطلاع از هرگونه تعمیر جاروبرقی وارد عمل شوید ممکن است یک مشکل ساده را که می‌توانستیم با تعمیر ساده حل کنید به یک مشکل بزرگ تبدیل شده که نیازمند هزینه‌های زیادی است. در مورد هزینه‌ها نیز نگران نباشید؛ زیرا ما منصفانه‌ترین قیمت‌ها را برای همشهریان کرجی در نظر گرفته ایم.

02191018319